Trzy pomidory

Temat: Podczas jazdy zgasł i nie chce zapalić 2.0 HDi
ja to odkręcam kawałkiem płaskownika ale na początek opukaj tą nakrętkę z góry.


jak pompka zasilająca niski obwód pompuje paliwko to ma zapalić mimo uszkodzonego zaworu załączającego trzecią sekcje tłoczącą ona jest załączana podczas większych obrotów gdy ciśnienie w szynie jest za niskie do prawidłowego cyklu wtrysku, a przy rozruchu jest ono na poziomie 300bar więc ma zapalić.
Osobiście uważam że padł ci zawór regulacji wysokiego ciśnienia to lubi padać w silnikach z układem CR
wymieniałem to już w 5 autkach grupy psa które zgasły w czasie jazdy ale to się wcześniej objawiało gorszym rozruchem, a mianowicie trzeba było troszkę dłużej pokręcić rozrusznikiem.
chociaż tydzień temu walczyłem z hdi mojego wuja wszystko wskazywało na zaworek a okazało się problem w zanieczyszczonym katalizatorze podczas rozruchu spaliny nie miały gdzie uciec i podnosiły zawór EGR co powodowało za duże nasycenie spalinami zasysanego powietrza.
powodzenia.

Źródło: 406-klub.pl/index.php?showtopic=3684



Temat: Tuning 2,0 HDI czy 2,2 HDI ?
Witam.
Ponieważ ostatnio rozstałem się z moim A3 TDI szukam auta dla siebie.
W moim byłym TDI zrobiłem korektę softu, usunąłem EGR i katalizator. Silnik zachowywał się bez zarzutu... Moc, która wyszła na hamowni obciążeniowej to 116 KM i 285nm z silnika TDI 90 KM. Planowałem jeszcze wymienić wtryski na wydajniejsze i ponowną korektę softu (wyszło by wtedy ok 135 KM) jednak sprzedałem autko bo potrzebowałem czegoś większego.
Zastanawiam się teraz nad peugeotem 406 break 2,0 (110 KM) albo 2,2 .. lub Cytryne C5 z tymi samymi silnikami.
Nie mogę tylko wybrać, który silnik będzie rozsądniejszą propozycją.
Docelowo planuje ok 150-160 KM.
Który silnik lepiej zniesie modyfikacje? Spotkałem wiele sprzecznych opinii na temat silnika 2,0 HDI, jedni mówią, że to bardzo trwałe jednostki podatne na modyfikacje, a inni odradzają wszelakie mody ze względu na duża awaryjność.
W 2,0 oprócz modyfikacji softu będę musiał wymienić jeszcze wtryski na bardziej wydaje (nie doczytałem jednak od jakiego modelu będą odpowiednie) no i nie wiem czy seryjna turbina, która nie ma zmiennej geometrii łopatek wydoli.
Z kolei 2,2 HDI ma filtr FAP, który jak też gdzieś wyczytałem może stać na przeszkodzie z drugiej jednak strony docelową moc w tym silniku będzie już otrzymana po samej korekcie programu. Do tego znalazłem opinie, że silniki 2,2 mają podobno słabsze turbiny..
Część informacji znalazłem na forum ale byłbym wdzięczny jakby ktoś wyraził swoją opinię.
Będę szukał auta głównie z rocznika od 2002.
Pozdrawiam i czekam na opinie.

Źródło: 406-klub.pl/index.php?showtopic=8931


Temat: Suzuki Grand Vitara rok 2005 silnik HDI 2,0 Diesel
Samochód ten jest wyposażony w sterowany mikroprocesorem układ ograniczający toksyczność spalin. Od 2 tygodni mechanik próbuje zlokalizować usterkę, po przejechaniu ok.100 km zapala się lampka ostrzegawcza usterki.
W serwisie chcieli wymienić zawór EGR i skasować mnie na 800 zł.
W zaprzyjaźnionym warsztacie zawór został wyczyszczony a katalizator wymieniony na strumienice .... i nic to nie dało, zapaliła się znowu.
W czwartek zawór został zablokowany i miało być lżej dla silnika, gorzej dla natury ... przejechałem 120 km i znowu się pali.
Samochód nie traci na mocy i nie kopci, nie ma kłopotów z rozruchem.
Czy ktoś może mi pomóc ? Myślę, że mimo szczerych chęci ten warsztat mi nie pomoże.
Mieszkam w Ząbkach k. Warszawy.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1649426.html


Temat: Citroen berlingo 2.0 hdi
Mam problem z Berlingiem 2.0 HDI 2003r tego typu ze wywala błąd regulacja zaworu egr i auto wkręca się tylko do 3tyś.Egr sprawdzony mechanicznie jest ok,czujnik sterujacy podciśnieniem egr podmienie jak tylko mi przyjedzie z carsu.W parametrach egr na 10% i sie nie zmienia,przepływka ok,reszta parametrów także ok.Katalizator jeszcze nie sprawdzony ale się za niego biorę.Co jeszcze może w nim siedzieć?
Źródło: forum.cdif2.com/viewtopic.php?t=9730


Temat: Podczas jazdy zgasł i nie chce zapalić 2.0 HDi

ja to odkręcam kawałkiem płaskownika ale na początek opukaj tą nakrętkę z góry.


jak pompka zasilająca niski obwód pompuje paliwko to ma zapalić mimo uszkodzonego zaworu załączającego trzecią sekcje tłoczącą ona jest załączana podczas większych obrotów gdy ciśnienie w szynie jest za niskie do prawidłowego cyklu wtrysku, a przy rozruchu jest ono na poziomie 300bar więc ma zapalić.
Osobiście uważam że padł ci zawór regulacji wysokiego ciśnienia to lubi padać w silnikach z układem CR
wymieniałem to już w 5 autkach grupy psa które zgasły w czasie jazdy ale to się wcześniej objawiało gorszym rozruchem, a mianowicie trzeba było troszkę dłużej pokręcić rozrusznikiem.
chociaż tydzień temu walczyłem z hdi mojego wuja wszystko wskazywało na zaworek a okazało się problem w zanieczyszczonym katalizatorze podczas rozruchu spaliny nie miały gdzie uciec i podnosiły zawór EGR co powodowało za duże nasycenie spalinami zasysanego powietrza.
powodzenia.

W moim przypadku wcześniej nie było żadnych sygnałów problemu. Auto zapalało nawet bez podgrzewania świecy żarowej. Aż tu nagle postawiłem na parkingu i nie chciał zapalić. A nakrętkę próbowałem odkręcać drewnianym trzonkiem młotka-już po trzonku.


ja to odkręcam kawałkiem płaskownika ale na początek opukaj tą nakrętkę z góry.


jak pompka zasilająca niski obwód pompuje paliwko to ma zapalić mimo uszkodzonego zaworu załączającego trzecią sekcje tłoczącą ona jest załączana podczas większych obrotów gdy ciśnienie w szynie jest za niskie do prawidłowego cyklu wtrysku, a przy rozruchu jest ono na poziomie 300bar więc ma zapalić.
Osobiście uważam że padł ci zawór regulacji wysokiego ciśnienia to lubi padać w silnikach z układem CR
wymieniałem to już w 5 autkach grupy psa które zgasły w czasie jazdy ale to się wcześniej objawiało gorszym rozruchem, a mianowicie trzeba było troszkę dłużej pokręcić rozrusznikiem.
chociaż tydzień temu walczyłem z hdi mojego wuja wszystko wskazywało na zaworek a okazało się problem w zanieczyszczonym katalizatorze podczas rozruchu spaliny nie miały gdzie uciec i podnosiły zawór EGR co powodowało za duże nasycenie spalinami zasysanego powietrza.
powodzenia.

Jeszcze dodam, że podłączyłem pompe paliwa bezpośrednio do akumulatora (2 środkowe przewody z wtyczki) i pompa milczy. gdyby była OK, to by jakoś zareagowała. Dlatego myślę, że to pompa.

Źródło: 406-klub.pl/index.php?showtopic=3684


Temat: Antypollution Fault (HDi) jeden komunikat wiele podejrzeń w silniku HDi
Witam
Nie wiem czy w dobrym temacie, jeśli nie to proszę o przeniesienie
406 HDI 110 km, bez FAP
Mam taki problem. Jechałem wczoraj z Tarnowa do Krakowa (cały czas narzekałem że nie ma mocy) i na obwodnicy Bochni zacząłem wyprzedzać autobus na 4 biegu i duże obroty około 3000, i nagle zapala się pomarańczowa kontrolka silniczka i na wyświetlaczu wywala komunikat: ANTIPOLLUTION FAULT. Zwolniłem zjechałem na bok i zgasiłem. Telefon i dzwonienie do mechaników (niedziela godz 12) dodzwoniłem się do jednego wytłumaczyłem co i jak, a on mówi, że zapchany FAP, ale ja mam wersję bez FAP. Mechanik doradził żebym jechał dalej i tak też uczyniłem objechałem Kraków wróciłem silnik pali kontrolka się świeci wszystko jakby ok ale komunikat jest dalej. Nie wiem jak z mocą bo się bałem cisnąć, jechałem ok. 70 km/h, nie zauważając jakiś niedociągnięć w pracy silnika może tylko głośniejsza praca. Filtr paliwa wymieniony 1000 km temu dzisiaj sprawdzany jest czysty.
Dane mojej wersji ze strony http://public.servicebox.peugeot.com/

Zasilanie silnika
SILNIK DIESEL TURBO DW10ATED BEZ FAP
CZUJNIK WODY FILTRA PALIWA BEZ CZUJNIKA OBECNOŚCI WODY W OLEJU NAP
PALIWO OLEJ NAPĘDOWY
USUWANIE ZANIECZYSZCZEŃ (SILNIK) UKŁ OCZYSZ SPALIN CEE 2000 (SILNIK)
NAPĘD PRĘDKOŚCIOMIERZA (DANE CZUJNIKA) CZUJNIK EFEKTU HALLA
SILNIK (TYP) SILNIK TYP EW/DW
KATALIZATOR KATALIZATOR 2-SKŁADNIK
CHŁODZENIE OLEJU WYMIENNIK WODA/OLEJ SILNIKOWY
PODGRZANIE OBIEGU GAZU OBUDOWY BEZ PODGRZEWANIA OBIEGU GAZU
ODCIĘCIE DOPŁYWU PALIWA Z ODCINANIEM ZASILANIA PALIWEM
AUTODIAGNOSTYKA EOBD BEZ AUTODIAGNOST. "EOBD"
SYSTEM ANTYZANIECZYSZCZENIOWY RECYRKULACJA SPALIN "EGR"
TECHNIKA USUWANIA ZANIECZYSZCZEŃ POJAZDU UKŁ OCZYSZ SPALIN TECH POJAZD L4
FILTR CZĄSTEK (FAP) BEZ FILTRA PRZECIWPYŁOWEGO
WENTYLATOR 1 WENTYLATOR 350W
ODZYSK OPARÓW BENZYNY BEZ POCHŁANIACZA OPARÓW PALIWA
WARIANT SKOJARZONY WTRYSK BEZ WERSJI ZWIĄZANEJ Z WTRYSKIEM



Co może być przyczyną tego komunikatu, boję się jeździć bo nie wiem co to jest.Proszę o rade.
nosio edytował/a ten post 17.05.2010 - 13:22
Źródło: 406-klub.pl/index.php?showtopic=4626


Temat: Jak ulepszyć fabrykę, czyli co wykręcić z HDI żeby oczywiscie silnik lepiej pracował i mniej palił :)
Jak mamy porównywać, to napiszę coś co zauważyłem jak szukałem na allegro kolesi co regenerują wtryski CR.
Mamy ogólną globalizację, a w związku z tym wykształciły się firmy które po prostu robią dobre rzeczy i pchają je wszedzie. Doskonałym przykładem są silniki kosiarek Brigs&Stration albo jakoś tak. Firma produkuje tylko silniki i tyle. w dodatku są doskonałe, bezawaryjne, trwałe, a poprzez milionową na pewno sprzedaż sa tanie. Jeżeli chodzi o silniki samochodowe to z układów wtryskowych chyba najbardziej dopracowanym i bezawaryjnym jest BOSCH. Jest też SIEMENS i chyba MagnetiMarelli, VDO. Jeżeli chodzi o wtryski Boscha to są wszędzie tam, gdzie jest napewno CommonRali, czyli: Mercedes CDI, Citroen i Peugot HDI, Renault dCI, Alfa Romeo,Fiat,Iveco,Ducato JTD. System zasilania CR wprowadził nawet niedawno koncern VW i AUDI z silnikami 2,0TDI. Te silniki nie mają już pompowtryskiwaczy, bo ten archaiczny system wtrysku nie spełnia coraz wyższych norm spalin. I tak jak od 2000roku koncern PSA wprowadza system CR Niemcy można powiedzieć że raczkują. A przyszłość CommonRali to ewidentna przyszłość silników DIESLA. Niszczy je niestety ekologia... :( a w nowszych silnikach CommonRail nie da się tak łatwo zaślepić EGR, oszukać FAP-a i tak poprostu wyciąć katalizatora. Tak więc podsumowując jak zawsze mówiło się że nie kupuj aut na F (Francuz, Fiat, Ford), tak obecnie wszystko się wyrównuje i do aut na F doposać można również Folkswagena. Tak więc o tym haśle na F zapominajmy. Silniki nie malże identyczne, tylko różniące się osprzętem, w moim odczuciu obecnie kupujemy jednak nie tyle że Niemiec bo niemiec najlepszy, tylko rozsądkiem. Aluminiowe Audi drogie w naprawie, Ford, Opel Koroduje na fixa. Ogólnie Niemcy sa twarde, a Francuzy? Miększe zawieszenia i ocynkowane blachy. Dzisiaj nawet Fiat jest naprawdę świetnym samochodem. Nie tym awaryjnym z lat 90, ale nie malże bezawaryjnym z lat 2000 - STILO, CROMA, BRAVO, GRANDE PUNTO. Jedynie do czego mam pewnego rodzaju odrzuty to Alfa która kupuje się sercem a nie rozsądkiem no i oczywiście hasło Jak cię stać na dwie Alfy to kup sobie Alfę nadal jest aktualne, a silniki Lanci pracujące na systemie wielu rurek z podciśnieniem jest czarną magią. Nie wiem szczerze czy garażowy mechanik czepił by się naprawy pajeczyny rurek i kabli Lanci.

Sory rozpisałem się.
W opracowaniu "Zasilanie Silników HDI" jest opis pompy WC

7 - WYŁĄCZNIK 3-go TŁOKA POMPY
WYSOKIEGO CIŚNIENIA PALIWA
(1208-6)
7.1 - Przeznaczenie
Zmniejszenie mocy zużywanej przez pompę
wysokiego ciśnienia w przypadku eksploatacji
pojazdu przy niewielkim obciążeniu.
Podczas sterowania tym elementem ilość
wypchniętego paliwa maleje co pozwala na
zmniejszenie:
• mocy zużywanej przez pompę wysokiego
ciśnienia paliwa
• podgrzania paliwa (zmniejszenie dławienia)
UWAGA: Jeżeli temperatura paliwa przekracza
106°C pompa wysokiego ciśnienia paliwa pracuje
już tylko z 2 tłokami.
7.2 - Miejsce zamontowania
na pompie wysokiego ciśnienia paliwa.

dodatkowo w dalszej części opracowania:
Pompa pracuje z 3 tłokami:
• przy zmniejszonej prędkości obrotowej
• od 2/3 pełnego obciążenia aż do pełnego
obciążenia.
Pompa pracuje z 2 tłokami:
• powyżej poziomu wolnych obrotów
• powyżej 2/3 pełnego obciążenia silnika



A teraz o Przepływce:

2 - PRZEPŁYWOMIERZ POWIETRZA (1310)
2.1 - Przeznaczenie
Przepływomierz ten mierzy natężenie przepływu świeżego powietrza zasysanego przez silnik.
Funkcje kalkulatora wtrysku zależne od informacji z przepływomierza są następujące:
• określenie stopnia (%) recyrkulacji spalin
• ograniczenie dymienia w fazach przejściowych (przyspieszenie, hamowanie) poprzez korekcję wydatku
paliwa.
2.2 - Opis


Kalkulator wtrysku zasila oporowy element grzejny
w taki sposób, aby utrzymać płytkę metalową w
stałej temperaturze.
Powietrze przepływające przez miernik chłodzi
płytkę metalową: mierzona wartość oporu
elektrycznego (CTN) zmienia się.
Kalkulator oblicza natężenia przepływu powietrza
na podstawie mierzonej wartości oporu
elektrycznego.
WAŻNE: Nie należy dotykać płytki metalowej,
również użycie mieszka jest zabronione.
Przepływomierz składa się z następujących
elementów:
• płytka metalowa (gorąca folia)
• czujnik pomiaru temperatury powietrza
Płytka metalowa jest bardzo delikatna i pozwala na
określenie masy powietrza wpływającego do
obiegu powietrza.
Płytka metalowa składa się z następujących
elementów:
• oporowy element grzejny
• opornik pomiarowy (CTN)

Tak więc jak widać przepływka jest ewidentnie do recyrkulacji spalin,a przy okazji może wpływac na ograniczenie dymienia. Tak więc jej odłączenie może spowodować, że system EGR będzie zaburzony i dlatego może wywalać błąd.

Źródło: 406-klub.pl/index.php?showtopic=11882